czwartek, 2 sierpnia 2018

NAJMNIEJ ZNANA MITOLOGIA? || MITOLOGIA NORDYCKA


Hej

Pewnie każdy z nas kojarzy mitologię grecką czy rzymską. Jednak czy wszyscy słyszeli o mitologii nordyckiej?
Zapraszam Was do przeczytania recenzji Mitologii nordyckiej autorstwa Naila Gaimana.

Tytuł: Mitologia nordycka
Autor: Neil Gaiman
Wydawnictwo: Mag
Liczba stron: 240

Barwne przygody Thora, Lokiego, Odyna czy Frei fascynują współczesnego czytelnika, a żywy, błyskotliwy język sprawia, że aż proszą się o to, by czytać je na głos przy ognisku w mroźną gwiaździstą noc.

Już od jakiegoś czasu chciałam sięgnąć po którąś z książkę autorstwa  Gaimana. Tylko nie wiedziałam, którą wziąć na tzw. „pierwszy ogień”. Ostatecznie zdecydowałam się na Mitologię nordycką. Przyczynił się do tego fakt, że jest fanką filmów Marvel’a oraz polecanie (i to niejednokrotne) tej książki przez Justynę z kanału Łap Chwilę. Teraz ani trochę nie żałuję swojego wyboru  i z pewnością jeszcze nie raz sięgnę po coś z twórczości Geimana.

Książkę jest zbiorem tytułowych mitów nordyckich. I tak: pierwszy mit tradycyjnie  jest o powstaniu świata, a ostatni o jego końcu – Ragnaroku. Wszystkie mity zostały napisane w ciekawy i barwny sposób, dzięki czemu książkę czyta się bardzo szybko i przyjemnie.
Czytając tą pozycję możemy poznać dawne wierzenia ludzi z krajów skandynawskich. Zanim sięgałam po tą książkę, wiedziałam jedynie o istnieniu Thora, Lokiego, Odyna , Frei oraz Ragnaroku i Asgardzie . Na tym jednak kończyła się moja wiedza. Poazycja ta sprawiła, że poznałam wielu nowych bogów i ich losy. Nie mogło jednak zabraknąć kilku mitów o silnym Thorze, mądrym Odynie czy też o mojej ulubionej postaci z całej mitologii- Lokim. Na dodatek pod koniec książki znajduje się słowniczek z wszystkimi pojęciami, które wcześniej się pojawiły. Myślę, że jest to świetny pomysł, dzięki któremu możemy usystematyzować naszą wiedzę. Teraz (po skończeniu książki) żałuję, że wcześniej nie zapoznałam się z tą mitologią.  Dzięki stylu pisania autora mitologia nordycka „pobiła” moją ukochaną mitologię grecką, stając się tym samym moją nową ulubioną mitologią.

Z góry trzeba jednak powiedzieć, że mitologia nordycka nie  przypadnie wszystkim do gustu. Jest ona najbardziej brutalną i krwawą mitologią z jaką do tej pory się spotkałam. Na porządku dziennym  są tutaj morderstwa oraz przemoc.

Podsumowując. Mitologia nordycka autorstwa Neila Gaimana jest idealną pozycją dla wszystkich osób, które chcą się zapoznać  z losami bogów z Asgardu. Książkę czyta się bardzo szybko i przyjemnie.
Lilijka


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Lilijka ♥ ♥ ♥ , Blogger