czwartek, 2 sierpnia 2018

KOLEJNY MARATON CZYTELICZY || LILIATHON


Hej

Pamięta może ktoś z Was jeszcze jak na początku lipca organizowałam Liliathon? Ja osobiście byłam bardzo pozytywnie zaskoczona tak pozytywnym jego odbiorem. Większość z Was chciała jego powtórkę w sierpniu. A więc… ogłaszam, że druga edycja Liliathonu odbędzie się już na początku sierpnia!
 
 

Druga edycja Lilihtonu rozpocznie się 6 sierpnia (poniedziałek), a ponieważ zadecydowaliście, że chcecie, aby maraton trwał tydzień to czas jego trwania dobiegnie końca 12 sierpnia (niedzielę). Tym razem Liliathon nie będzie tylko czytelniczym maratonem, ale też filmowo/serialowym. Wybraliście też opcje z dwoma poziomami trudności (łatwy i trudny).  Jak nietrudno się domyśleć łatwiejsza wersja polega na przeczytaniu jak największej liczby stron i obejrzeniu jak największej ilości filmów/ odcinków seriali. Trudna wersja zaś na dodatkowym przypasowaniu książek/filmów/seriali do wyzwań. Na ten maraton przygotowałam dla Was 6 książkowych wyzwań, 3 filmowe/serialowe oraz 3 z kategorii inne. Oczywiście nie trzeba wykonać wszystkich wyzwań (można nawet jedno), a jedną książkę/film/serial można przypasować do kilku wyzwań oraz na odwrót- do jednego wyzwania można dopasować kilka książek.

Więc bez zbędnego przedłużania zapraszam Was do zapoznania się z dodatkowymi wyzwaniami.

Wyzwania książkowe:

 
L jak Liliathon- książka, której tytuł/nazwa serii/imię lub nazwisko autora zaczyna się od litery „l”

Szczerze powiedziawszy nie znalazłam w domu żadnej książki, która spełniałaby te wymagania.  Mam więc zamiar w najbliższym czasie udać się do biblioteki. Sama jeszcze do końca nie wiem, co wypożyczę, najprawdopodobniej będzie to Love, Rosie lub pierwsza część Opowieści z Narnii- Lew, czarownica i stara szafa (chcę w końcu nadrobić tą serię). A Wy zaznacie jakąś godną polecenia książkę spełniającą warunki tego wyzwania? Jeśli  tak, to napiszcie koniecznie o niej w komentarzu. Jestem otwarta na Wszystkie Wasze propozycje.

 
 
Lilia- książka z motywem kwiatów

Interpretacja tego wyzwania oczywiście może być dowolna. Na przykład na okładce mogą znajdować się jakieś kwiatki lub  główna bohaterka może mieć takie sam imię jak nazwa jakiegoś kwiatka (Róża, Lilia) . Wystarczy nawet, że okładka będzie miała kolor kojarzący się z kwiatami (np. różowy).

Książka, którą przypasuję do tego wyzwania znowu będzie zależeć od mojego następnego wyjścia do biblioteki. Bardzo chciałabym upolować Dwór cierni i róż, co z tego jednak wyjdzie jeszcze nie wiem. Ostatecznie jeśli nie znajdę w bibliotece odpowiedniej książki to sięgnę po Inną (różowa okładka). Z przeczytaniem tej książki zwlekam od bardzo dawna, więc stwierdziłam, że Liliathon będzie idealną okazją, aby nadrobić tą pozycję.

 

 
Pospolite kwiaty- książka, którą przeczytali wszyscy oprócz Ciebie

Do tej kategorii wybieram Dwór cierni i róż (o ile uda mi się go wypożyczyć). Jeśli tak się jednak nie stanie to sięgnę po Kasację, którą chcę przeczytać od bardzo dawna. Ewentualnie sięgnę też po trzeci tom Harry’ego Pottera .

 

 
Śliczne kwiaty- książka z śliczną okładką

W ramach tej kategorii mam zamiar dokończyć czytać Kroniki Jaaru. Księga luster. Jeśli w poprzedniej kategorii zdecyduję się na trzecią opcję to dodatkowo do  tej kategorii przypasuję  Herry’ego

 
 
Zwiędły kwiat- książka z okładką w ciemnej/chłodnej kolorystyce

Do tej kategorii przypasuję Kasację.

 
Kwiat w prezencie- książka, którą Ci ktoś polecił.

W ramach tej kategorii przeczytam Dwór cierni i róż lub Miasto kości. Myślę też, że do tej kategorii mogę przypasować Kasację.

 
 
Wyzwania filmowe/seraialowe

 
L jak Liliathon- film/serial, który w tytule ma chociaż jeden wyraz zaczynający się na literę ‘’l”

W ramach tego wyzwania mam zamiar obejrzeć kilka odcinków Pretty Little Liars. Już kiedyś zaczęłam oglądać ten serial, nie przepadł mi on jednak do gustu (pomimo miliona pozytywnych opinii). Mam jednak nadziję, że w trakcie trwania maratonu wkręcę się w akcje serialu i będę chciała go kontynuować

 
 
To po prostu magia!- film/serial z wątkiem magicznym

Jeśli chodzi o to wyzwanie to myślę, że jest banalnie proste, można je interpretować na tysiąc sposobów. Na przykład któryś z bohaterów może byś jakąś nadnaturalną istotą lub może się znajdować się jakiś magiczny istot.
Ja osobiście w ramach tego wyzwania mam zamiar dokończyć oglądać Teen Wolf.

 
 
Film/serial Marvel’a

Jak pewnie większość z Was wie jestem fanką filmów Marvela. Na dodatek 3 sierpnia premierę ma premierę Ant men i osa. Stąd też wzięła się ta katagoria.

W ramach tego wyzwania najprawdopodobniej obejrzę któryś z moich ulubionych filmów lub wybiorę się do kina. Raczej na pewno nie wezmę się za żaden serial. W prawdzie mam ochotę w końcu zabrać się za któryś, najpierw jednak muszę dokończyć oglądać 10 innych równie ciekawych, rozpoczętych już seriali.

 
Inne wyzwania

 
Kwiatkowe zdjęcie- ułóż książki w kształt kwiatka i zrób zdjęcie.

Na swojej biblioteczce masz pewnie wiele ślicznych książek. A co powiesz na zrobienie z nimi coś nowego? To wyzwanie będzie idealną do tego okazją. Weź kilka książek, ułóż je w kształt kwiatka/ kwiatków, zrób zdjęcie i opublikuj je na którymś ze swoich portali społecznościowych (bookstagram, spnapchat). Nie zapomnij dodać #liliathon oraz dodadkowo jeśli publikujesz je na bookstagramie oznacz mnie (@lilijka.books).

 

 
Wręcz komuś kwiat- zachęć kogoś do czytania

Zachęć kogoś do przeczytania Twojej ulubionej książki na przykład  po przez pożyczenie jej komuś lub  napisanie jej bardzo pozytywnej recenzji

 

Dobrze się baw!

To wyzwanie jest najważniejsze i mam nadzieję, że wszyscy je wykonają! Pamiętajcie w czytaniu/oglądaniu nie jest najważniejsza liczba przeczytanych stron czy obejrzanych odcinków. Liczy się przede wszystkim dobra zabawa i mile spędzony czas podczas lektury/oglądania.

 

Pamiętajcie interpretacja i kolejność wykonywania wyzwań dowolna!

 

To już wszystkie wyzwania przygotowane na ten maraton. Postaracie się podołać chociaż jednemu z nich? I czy w ogóle weźmiecie udział w drugiej edycji Liliathonu? Jeśli tak to zgłaszajcie się w komentarzach, na snapchat’cie (nazwa: lilijka.books) lub na Instagramie (@lilijka.books). Będzie też mi niezwykle miło jeśli nagracie filmik/napiszecie posta na bloga/instagrama lub gdziekolwiek pokażecie swój TBR  na maraton i  potem podsumowanie. Nie zapominajcie też o dodawaniu #liliathon i oznaczeniu mnie. Z góry dziękuję wszystkim za udział i życzę powodzenia!

Lilijka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Lilijka ♥ ♥ ♥ , Blogger