piątek, 1 grudnia 2017

NAJLEPSZA KSIĄŻKA 2017?| ZA NIEBIESKIMI DRZWIAMI


Hej ♥ ♥ ♥

Jestem Lilijka i witam Was na moim blogu :)

Bez zbędnego przedłużania zapraszam Was na recenzję książki, która skradła moje serce.






Tytuł: Za niebieskimi drzwiami
Autor: Marcin Szczygielski
Wydawnictwo: Instytut Wydawniczy Latarnik, Oficyna Wydawnicza AS




Mimo tego, że książka ta została już wydana ponad rok temu (15.10.2016) to jeszcze w całym Internecie nie usłyszałam ani jednego słowa o niej. Spowodowane jest to penie tym, że ta wspaniała książka skierowana jest dla młodszej grupy odbiorców (10-15 lat). Ja jeszcze na szczęście się do niej zaliczam. Myślę jednak, że ta cudowna książka spodoba się także starszej młodzieży.


A o czym tak w ogóle jest ta książka?

Książka opowiada o dwunastoletnim Łukaszu, który wyjechał ze swoją mamą na wakacie. Mieli  oni jednak wypadek, który kończy kilkoma operacjami nogi Łukasza i śpiączką jego mamy. Łukasz po wyjściu z szpitala trawił do swojej sąsiadki i tam stara się prowadzić normalne życie. Wszystko się jednak zmienia, gdy przenosi się do pensjonatu swojej cioci Agaty, który znajduje się w  małym nadmorskim miasteczku. Wszystko było dla niego nowe (wcześniej nawet nie wiedział, że ma ciocię). Strasznie mu się to nie podobało i chciał, aby jego mama się już wybudziła ze śpiączki i mógł wrócić z nią do Warszawy. Nie pomagają tutaj też złe relację z ciocią i innymi dziećmi mieszkającymi w miasteczku.
Łukasz w trakcie jednej z kłótni ze swoją ciocią zaczął pukać w tytułowe niebieskie drzwi, które się otworzyły. Za nimi nie widać było jednak korytarzu pensjonatu cioci Agaty, tylko magiczną krainę...




Książka ta nie wyróżnia się tylko oryginalną fabułą. Porusza ona też ważne tematy (chociaż nie widać tego na pierwszy rzut oka).
Już kiedyś czytałam książkę tego autora. Był to Teatr Niewidzialnych Dzieci, który równie mocno podobał mi się. Książka ta poruszała bardzo temat. Wyparła on na mnie tak duże wrażenie, że myślę o przeczytaniu  jej jeszcze raz i napisaniu dla Was recenzji. Dzięki książce tej też dowiedziałam się o istnieniu Za niebieskimi drzwiami. Wcześniej słyszałam już o filmie o takim samym  tytule  (miałam nawet iść na niego), nie miałam jednak pojęcia, że jest to ekranizacja jakiejś książki. Teraz się bardzo cieszę, że nie poszłam wtedy na film. Film mam jednak zamiar w najbliższym czasie nadrobić.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Moja ocena książki to: 103/10




Muszę Wam się szczerze przyznać, że bardzo zwlekałam z napisaniem tej recenzji- czytałam tą książkę jeszcze w wakacje, a mamy już grudzień. Książka ta wywarła na mnie jednak takie wielkie wrażenie, że nie wiedziałam (teraz z resztą też nie wiem) jakimi słowami opisać jej fantastyczność. Napiszę tylko tyle- jeśli chcesz przeczytać genialną książkę, z niepowtarzalną fabułą, poruszającą ważne tematy, łamiący stereotyp, że książki polskich autorów są ,,be" to musisz koniecznie sięgnąć po książkę Marcina Szczygielskiego pt. ,,Za niebieskimi drzwiami".



Mam nadzieję, że zachęciłam Was do przeczytania tej wspaniałej książki i chociaż jedna osoba, która przeczytała tą recenzje ścięgnie po tą pozycję. Uważam, że naprawdę wydać parę złotych lub udać się do biblioteki, aby spędzić mile zimowy wieczór czytając tą książkę. Jeśli to zrobicie to koniecznie prześlijcie mi swoją recenzję.


Z okazji tego, że mamy już 1 grudzień możecie też mi pisać propozycje świątecznych tytułów i od razu (jeśli oczywiście macie) wysyłać mi swoją recenzję. Z góry wszystkim serdecznie dziękuję :)


Miłego weekendu.

Zaczytanego wieczoru.

Dziękuję za poświęcenie paru Waszych cennych minut na przeczytanie taj recenzji ♥


Lilijka

1 komentarz:

  1. Nie wiedziałam, że jest książka, za to słyszałam, że film jest wspaniały :) Może kiedyś go obejrzę, ale na książkę jakoś nie mam ochoty...

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Lilijka ♥ ♥ ♥ , Blogger